Climashop Danmark



Handelsbetingelser

 



Betaling:

Vi modtager betalinger med Dankort, Visa og Mastercard. Vi tager ikke kortgebyrer. De kontooplysninger du indtaster ved køb af varer bliver sendt direkte til PBS i krypteret form (SSL) som kun er dig og PBS der kan læse. Der er således ingen andre der ser eller gemmer oplysningerne om dig.




Sparxpres Finansiering:






Ordrebekræftelse:

Når købet er gennemført fra ClimaShop, vil der blive sendt en ordrebekræftelse fra ClimaShop til din mailadresse. Denne mail er din bekræftelse for dit køb.




Levering:

Hvis varen er på lager, fremsendes normalvis med fragtmand indenfor 2-3 arbejdsdage fra bestillingsdatoen. Hvis varen er på fjernlager (hos leverandør), fremsendes varen normalvis indenfor 4-10 arbejdsdage.
Varerne ekspederes så snart betalingen ses modtaget i vores system.
Fragtprisen for 1 stk. klimaanlæg til private og erhverv er 650.- DKK inkl. moms

Leveringen forkommer med Post Danmark, GLS eller Danske Fragtmænd.

Vælg venligst en adresse hvor en stor lastbil kan komme frem. Levering i et sommerhus kvarterer kan være problematisk, da lastbilen ikke kan komme frem på de små veje.
Det er ordre angiverens ansvar at opgive korrekt adresse ved bestillingen. Såfremt der efter afgivet ordre, sker ændring af leveringsadressen, kan der forekomme en merudgift som betales af ordre afgiver.
Ved forgæves kørsel, henstilles varen hos fragtmanden til senere afhentning, af modtager selv. Vælges der en ny leveringsdato afkræves der et leveringsgebyr på 499,95.- DKK inkl. moms.




Montering:

Bestiller du en montering af din varmepumpe vil du altid blive kontaktet i forkøbet af en af vores samarbejdspartnere for videre installationsforløb.

Varmepumper/klimaanlæg der har over 1 kg kølemiddelpåfyldning skal monteres af en autoriseret installatør. En installatør skal have et KMO nr. for at være godkendt. Garantien bortfalder, i så fald varmepumpen ikke er monteret at en autoriseret montør.




Serviceaftale

Få lavet en serviceaftle igennem ClimaShop med en af vores autorisetet samarbejdspartnere. Så slipper du for at tænke på vedligehold af dit produkt. Vi har etableret samarbejdspartnere i hele landet for at du kan få god og hurtig service. For at den 5 årige fabriksgaranti skal være gyldig, gør vi opmærksomme på at der skal fortages lovpligtig serviceeftersyn på klimaanlæg en gang årligt, på anlæg der kræver dette. Vi gør dog opmærksom på at ClimaShop udenlukkende formidler kontakt imellem partnere og ikke involverer sig yderligere. 



Lovpligtig eftersyn:

Det er lovpligtigt at lave eftersyn på installerede varmepumper, hvert år. Servicefirmaet der udføre eftersynet skal være KMO godkendt. Husk at gemme fakturaen for det udførte eftersyn.




Garantier:

Vi tilbyder 5 års fabriksgaranti på alle vores varmepumper, givet at det årlige lovpligtige serviceeftersyn er holdt, på anlæg der kræver dette.. 




Afhentning:

Hvis du har valgt afhentning, vil du få en særskilt e-mail med afhentningsadresse og tidspunkt.




Ved modtagelsen af varen:

Husk at give besked til ClimaShop med det samme, hvis uheldet er ude. Køber bedes sørge for at gemme emballage m.v.
Er varene sendt med GLS/Danske Fragtmænd, gør da indsigelse overfor chaufføren ved modtagelsen, såfremt varen synligt har lidt overlast. Der henvises i øvrigt til GLS/Danske Fragtmænd generelle betingelser.
Anmeldelse af beskadigede varer, bedes ske omgående til ClimaShop via mailen: Reklamation@climashop.dk.




Reklamation:

Som forbruger har du ifølge købeloven 24 måneders reklamationsret, og købelovens mangelsregler kan bruges ved alle varekøb hos ClimsShop, men ikke ydelser. Det betyder, at du som udgangspunkt ikke har 2 års reklamationsret på ydelser.
Er du ikke tilfreds med ydelsen kan du naturligvis kontakte os på +45 26 25 39 45 eller e-mail Reklamation@climashop.dk.

På varekøb har du til gengæld reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Modtager du en vare med fejl eller mangel, bliver dette som udgangspunkt udbedret ved reparation eller udskiftning af reservedel. Alternativt ombytter vi varen eller dele af den forudsat, at de ikke medfører ClimaShop uforholdsmæssing omkostninger.

Følgende skal være opfyldt for, at vi kan behandle din reklamation:

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Varen skal være indenfor reklamationsretsperioden på 24 måneder.
Fejlen skal være tydeligt beskrevet og billeder skal være vedhæftet varen skal være behandlet forsvarligt og korrekt vedligeholdt.
Det er dit ansvar at undersøge og overholde behovet for vedligeholdelse. Misvedligehold af produktet eller uhensigtsmæssig brug er hverken dækket af den almindelige købelov eller ClimaShop reklamationsret.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.


Vi anbefaller at kunden kontakter os for rådgivning af enhver reklamationssag.




Varen sendes til en af vores underleverandører:

Adresse oplyses alt efter hvilken vare det relaterer.


Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Tages en vare retur, som vi ved modtagelse vurderer alligevel ikke berettiger til reklamation, forbeholder vi os ret til at omstøde afgørelsen og opkræve udgifter til transport og håndtering.




Returnering/fortrydelsesret:

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare eller vi har indgået en aftale om en ydelse.

Meddeler køber ClimaShop, at køber har fortrudt sit køb inden 14 dage efter leveringen, vil køber få refunderet beløbet.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, køber har modtaget sin vare, eller får den sidste vare i sin fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen eller den dag, vi har lavet aftalen, til at give os besked om, at du vil fortryde aftalen. Du kan sende en mail til Reklamation@climashop.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde varekøbet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.




Ydelser:

Hvis du ønsker at få ydelsen leveret før fristen udløber, kan du give dit udtrykkelige forudgående samtykke til, at leveringen begyndes, og at fristen stopper, når ydelsen er fuldt leveret.
I praksis betyder det, at din fortrydelsesfrist udløber, når ydelsen er fuldt leveret.
Du bevarer altså din fortrydelsesret, mens arbejdet eller leveringen står på.
Hvis du har givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling for det arbejde, der allerede er leveret.




Returnering af varer:

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varer der returneres UFRANCO eller på efterkrav, nægtes modtagelse. Ved returnering skal du være opmærksom at visse varer skal sendes med fragtmænd grundet varens størrelse. Udgiften til returnering af varen beløber sig normalt til 499,95.- DKK. ClimaShop kan henvise til fragtmænd der kan varetage forsendelsen.




Fortrydelse af en del af varekøbet:

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.




Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af ikke-finansielle ydelser, der er færdigleveret, hvis du forinden har accepteret at ydelsen sættes i gang, og at din fortrydelsesret dermed mistes,




Varens tilstand, når den sendes retur:

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Ved returnering bedes du bruge Danske Fragtmænd/GLS/Post Danmark – ikke andre alternative pakkedistributører. Du skal sende varen forsvarligt emballeret – sammen med en kopi af købsfakturaen og noter venligst tydeligt, at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten samt, at du derfor ønsker af få tilbagebetalt købsbeløbet. Vi anbefaler at du sender varen retur som forsigtig pakke. Dette gør det muligt at spore varen, hvis den skulle blive væk under returforsendelse.
Du kan også fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af forsendelsen, hvis du samtidig giver os besked herom. Returreglerne gælder alle varer solgt som fjernsalg til private – det gælder ikke varer solgt til virksomheder.




Tilbagebetaling af købsbeløbet:

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse af produktet, som du hæfter for, fratrækkes dette købsbeløbet. Hvis du benytter fortrydelsesretten, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Der må ikke være unødigt forsinkelse og under alle omstændigheder senest 8 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.
Vi gennemfører sådan en tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i anden betalingsform.




Særligt for ydelser:

Har du givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve rimelige omkostninger for det arbejde, der allerede er leveret.

Rimilige omkostninger kan dækkke over udgifter i forbindelse med for eksempel transport, og montage.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.




Særligt for varer:

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation fra Danske Fragtmænd/GLS/Post Danmark for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til en af vores underleverandører. 

Adresse oplyses alt efter hvilken vare det relaterer.

Bemærk: Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Vigtigt: Nedtages en monteret varmepumpe for returnering, skal dette altid udføres af KMO certificeret personale, kvittering for nedtagelsen af den KMO godkendte montør skal fremsendes sammen med de returnerede varer.






Håndtering af personoplysninger:

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Disse personoplysninger behandler vi i forbindelse med ekspederingen af dit køb eller fremsendelse af tilbud samt ved målrettet markedsføring, da det er nødvendigt for, at vi kan opfylde vores del af handlen, samt en begrænset periode efterfølgende for at sikre os, at alt går som det skal. Så snart der ikke længere er brug for denne information/data så slettes den fra vores system.
Hvis du har bestilt levering vil oplysningerne om dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse blive udleveret til vores fragtfirma med henblik på levering af dine indkøb. 
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.climashop.dk er ClimaShop.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: Climashop@climashop.dk





Klageadgang:

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på mail Climashop@climashop.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her.

Handelsbetingelserne er senest opdateret den. 01.11.2020

Standardfortrydelsesformular kan udfyldes her.

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)